Συμβουλές για την σωστή υδροποσία και την τροφοδοσία στον Μαραθώνιο

Συμβουλές για την σωστή υδροποσία και την τροφοδοσία στον Μαραθώνιο.

Όλοι οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων πρέπει να γνωρίζετε ότι για τους αγώνες και τις προπονήσεις πρέπει να είστε σωστά ενυδατωμένοι σε όλη την διάρκεια της άσκησης έτσι ώστε να γίνονται σωστά η θερμορύθμιση άλλα και η αφομοίωση της τροφής  και των jel.

Άσχετα λοιπόν αν πιείτε  νερό κατά την διάρκεια που θα λάβετε το jel (250ml νερό περίπου), αν το σώμα σας δεν είναι γενικά ενυδατωμένο  τότε μπορεί να μην γίνει σωστή αφομοίωση του jel και να σας δημιουργήσει στομαχικά και εντερικά προβλήματα με αποτέλεσμα να μην έχετε  λάβει την ενέργεια που θα έπρεπε με πιθανότητα δημιουργίας αφυδάτωσης

Άρα λοιπόν σε κάθε σταθμό και ιδιαίτερα εάν έχει ζεστή πίνετε από λίγο νερό συν το νερό 250ml που θα καταναλώσετε αμέσως αφού φάτε το jel. (το νερό το καταναλώνετε σιγά σιγά και όχι απότομα περνώντας τις ανάσες σας σωστά.

Το ρητό σας θα πρέπει να είναι ‘’πίνουμε πριν διψάσουμε και τρώμε πριν πεινάσουμε’’.

Εννοείτε ότι την λήψη των ιχνοστοιχείων που χάνονται με το ιδρώτα την λαμβάνετε με ισοτονικά ποτά (ηλεκτρολύτες). Ισοτονικά ποτά η salt stick λαμβάνετε ανά 40 περίπου λεπτά η συγκεκριμένα για τον Μαραθώνιο της Αθήνας κάθε 7,5χλμ όπου υπάρχουν σταθμοί τροφοδοσίας ανά 2,5χλμ

ΠΡΟΣΟΧΗ: Άλλο πράγμα οι ηλεκτρολύτες που τους λαμβάνετε με ισοτονικά ποτά η  salt stick και άλλο η ενέργεια- υδατάνθρακες που την λαμβάνετε με jel η ενεργειακή τροφή (μπάρες ενεργειακές – μπανάνες – σταφίδες – κύβους ζάχαρης – καραμέλες, κλπ)

Πολλοί δρομείς οι οποίοι δεν έχουν δουλέψει την τροφοδοσία και την υδροποσία στις προπονήσεις και στους αγώνες δυσκολεύονται να καταλάβουν πως πρέπει να γίνεται η λήψη. Κατ αρχήν δεν πρέπει να μπερδεύετε στο μυαλό σας τα ενεργειακά σκευάσματα (jel , energy bars, σταφίδες , μπανάνες κλπ) με τους ηλεκτρολύτες που είναι τα ισοτονικά ποτά η τα salt stick. Θα πρέπει να γίνει σωστή λήψη και των 2 κατηγοριών ανά 35 με 45 λεπτά .

Επίσης μην δοκιμάσετε ποτέ στον αγώνα για πρώτη φορά σκευάσματα. Ότι λάβετε, θα πρέπει πρώτα να το δοκιμάσετε στην προπόνηση σας. Ακόμη θα πρότεινα και τα jel που έχει η διοργάνωση στους πάγκους της να μην τα καταναλώσετε και να έχετε μαζί σας στην ζώνη σας (race belt) τα δικά σας jel.

Και κάτι τελευταίο για την λήψη ηλεκτρολυτών:  πολλές φορές στους σταθμούς από την βιασύνη μας πίνουμε ένα μικρό ποτηράκι ηλεκτρολύτες (ισοτονικό ποτό) και νομίζουμε ότι καταναλώσαμε σωστά τους ηλεκτρολύτες ΛΑΘΟΣ .  Για να είναι σωστή η λήψη ηλεκτρολυτών , θα πρέπει να πιούμε περίπου 250ml ισοτονικό ποτό γουλιά γουλιά και όχι απότομα . Έτσι  λοιπόν αν μας δώσουν αυτό το μικρό ποτηράκι, αναγκαστικά καθόμαστε και πίνουμε 3 με 4 ποτηράκια , εκτός εάν μας δώσουν μπουκάλι, οπότε πίνουμε το μισό τουλάχιστον. Τα salt stick είναι πιο βολικά γιατί καταπίνουμε το χάπι και πίνουμε περίπου 200 με 250ml νερό. Εγώ πάντως θα πρότεινα να λαμβάνεται στους σταθμούς που έχει προγραμματιστεί να λάβετε ηλεκτρολύτες την μία φορά salt stick και στον επόμενο προγραμματισμένο σταθμό ισοτονικό ποτό κ.ο.κ . Επίσης πάρτε τα δικάσας jel  και όχι της διοργάνωσης.

 

Read 325 times